Power BI lahenduste 5 peamist ebaedu põhjust

Oleme aastate jooksul ehitanud lugematul hulgal keerukaid ja vähem-keerukaid BI (business intelligence, e.k. ärianalüüsi) ja andmeteaduse lahendusi Eesti tööstus-, kaubandus-, ja IT-sektorile.
 
Oleme näinud ja loomulikult omal nahal ka kogenud, et on ühed ja samad komistuskivid, mis ikka ja jälle arenduse käigus teele kipuvad veerema, et töö tulemit tuksi keerata. Küll aga on teadliku lähenemise ja kogenud meelega võimalik nendest võrdlemisi lihtsasti mööda laveerida. 
Power BI lahenduse 5 peamist ebaedu põhjust
👠 Võid olla kindel, et asjast ei saa asja, kui analüütik ei ole lõpuni mõistnud, mida on lõppkasutajal tegelikult vaja näha. Kui ei ole teadmist, millist infot kasutaja vajab paremate otsuste langetamiseks, ei ole ka võimalik luua töölauda, mis andmed kasutajale arusaadaval viisil rääkima paneks. 

😵‍💫 Algaja analüütiku suurim kiusatus on kasutajale nähtavaks teha kõikvõimalikud probleemiga seotud andmed, mida andmeallikatest leida võib. See on väga libe tee! Üldjuhul ei ole kasutajal aega, et andmetega lihtsalt mängida ja filtreerida neid üht-teist ja kolmandat pidi. Kasutaja soovib kiiresti ja põhjendatult otsustada. Ning selleks omakorda läheb tal vaja enda rollile kohandatud lihtsat ja efektiivset töövahendit.
 
🎨 Andmemaailmas levib arusaam, et analüütikust teevad tõelise tippspetsialisti tema tehnilised teadmised. Aga ei – vähemalt sama olulise osa analüütiku tööriista kohvrist moodustavad võime koostada äriliselt tuumakas, intuitiivselt kasutatav ja kaunilt esteetilise välimusega terviklahendus.
 
🤷‍♂️ Õnnetus hüüab tulles, kui lõppkasutaja ei ole arendusprotsessi kaasatud. Esiteks ei teki sel moel kasutajal lahenduse ees vastutust – kui tal tekitab aruandes midagi sisulist segadust, siis olemata “tellija”, on lihtne püss pöösasse visata ja pöörduda tagasi oma varasemate andmetöötluse protseduuride juurde. Lisaks võib lahendus lõppkasutajale jääda lihtsalt “võõraks”, kuna selles puudub kasutaja rollile vajalik vaatenurk.
 
🚀 Oleme märganud, et kui mitmetest komponentidest koosnev keerukas lahendus korraga paljudele kasutajatele kättesaadavaks teha, külvab see omajagu segadust. BI lahendus võib komplitseeritumatel juhtudel meenutada täissuuruses ärirakendust. Seda nii kasutaja silmale nähtava osa kui ka taustal toimuvate arvutuste poolest.
 
Keerukate lahenduste puhul oleme kasutanud kahte erinevat lähenemisviisi:
a) teeme lahenduse kasutajatele kättesaadavaks samm-sammult õhukeste kihtidena – nii, et kasutajad jõuavad järjest kasvava keerukusega kohaneda ning lahendusega harjuda
b) teeme terviklahenduse valmis väiksema huvigrupiga (kelle hulgas on ka lõppkasutajad), kes siis omakorda aitavad kohapeal uutele kasutajatele lahenduse loogikat tutvustada ja vajadusel tuge pakkuda
 
💡 Lisaks ülaltoodule, on meil on veel hulganisti kogemusi ja õppetunde, mida eduka BI projekti elluviimisel rakendada! Kui Sul tekkis küsimusi või mõtteid, kirjuta meile 📩 info@bergwise.ee ja vaatame koos, kuidas saaksime automatiseeritud andmelahendustega teie ettevõttes raha ja inimeste aega säästa! 📈